Espoon siirtolapuutarhayhdistys haluaa toteuttaa siirtolapuutarha-alueen Niipperiin

Espoon siirtolapuutarhayhdistys ry:n tiedote 12.1.2010

Kolmisenkymmentä siirtolapuutarhatoiminnasta kiinnostunutta espoolaista perusti Entressen kirjastossa pidetyssä kokouksessa torstaina 7. tammikuuta 2010 Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen. Espoon siirtolapuutarhayhdistyksellä on kaksi tavoitetta: edistää espoolaista siirtolapuutarhatoimintaa sekä edesauttaa uusien siirtolapuutarha-alueiden kaavoittamista. Yhdistys pyrkii myös toteuttamaan uusia siirtolapuutarha-alueita yhteistyössä Espoon kaupungin kanssa.

Yhdistys haluaa toteuttaa alueen Niipperiin

Espoo on kaavoittanut alueen siirtolapuutarhaa varten Niipperiin ja kuluvan kevään aikana se päättää alueen toteutuksesta. Espoon siirtolapuutarhayhdistys on kiinnostunut toteuttamaan siirtolapuutarhan alueelle yhteistyössä Espoon kaupungin kanssa, ja jättää Espoon kaupungille oman ehdotuksensa alueen tulevaisuudesta.

- Tarjoamme Espoolle asukaslähtöisen vaihtoehdon toteuttaa perinteinen siirtolapuutarha, toteaa Espoon Siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtajaksi valittu Sanna Heikkinen.

Siirtolapuutarha jokaiselle Espoon suuralueelle

- Espoosta voitaisiin etsiä paikka siirtolapuutarhalle jokaisella suuralueella, ehdottaa Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen perustajajäsen Tony Hagerlund. Esimerkiksi Espoonlahden ja Espoon keskuksen alueilta löytyy monia soveliaita paikkoja siirtolapuutarhalle.

Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen arvion mukaan Espoosta löytyy satoja, ellei tuhansia, siirtolapuutarhatoiminnasta kiinnostuneita asukkaita.

Sanna Heikkinen, puheenjohtaja, gsm 050 414 6735
Tony Hagerlund, perustajajäsen, gsm 050 544 3323