Mikä on Espoon siirtolapuutarhayhdistys?

Espoon siirtolapuutarhayhdistyksen tarkoituksena on tehdä yhteistyötä Espoon kaupungin kanssa, kannustaa kaupunkia kaavoittamaan uusia siirtolapuutarha-alueita ja solmia yhteistyösopimuksia (eli vuokrata maata) sekä kerätä yhteen siirtolapuutarhatoiminnasta kiinnostuneita uusien alueiden pystyttämistä varten.

Kaikki yhdistyksessä sai alkunsa syyskuussa 2009 siitä, kun Sanna Heikkinen ja Tony Hagerlund ryhtyivät selvittämää, mitä siirtolapuutarhan perustamiseen tarvitaan. Tämän perusteella päätettiin perustaa asiaa varten yhdistys.

Tammikuussa 2010 yhdistystä varten järjestettiin avoin perustamiskokous, jonka suosio yllätti paikallaolijat. Meitähän on paljon! Yhdistys saatiin rekisteriin pitkällisen odotuksen jälkeen 7.5.2010.

Parhaillaan yhdistyksen hallitus on tiiviisti yhteydessä kaupunkiin ja neuvottelee yhteistyöstä. Lisää aktiivisia tekijöitä kuitenkin tarvitaan niin edesauttamaan siirtolapuutarhojen kaavoittamista kuin toteuttamaan niitä.